NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Jak stworzyć dobre ogłoszenie o pracę?

Jak stworzyć dobre ogłoszenie o pracę?

Gdybyś szukał zatrudnienia, to czy odpowiedziałbyś na każde ogłoszenie o pracę? Z pewnością nie, bo treść tylko niektórych zachęca do kontaktu z potencjalnym pracodawcą. Dowiedz się, jak napisać ogłoszenie, które przyciągnie wzrok specjalistów i zwiększy ilość otrzymanych aplikacji.

Standardem stało się dziś poszukiwanie ogłoszeń o pracę w sieci. To właśnie tam działa wiele portali ogłoszeniowych, na których można zamieścić przygotowaną ofertę. Co więcej, właściciele takich serwisów pozwalają zainteresowanym np. wyróżnić ich ogłoszenie, co przekłada się na większą ilość jego wyświetleń, bo jest ono umieszczone na samej górze listy.
Poszukujesz pracownika i w związku z tym zdecydowałeś się zamieścić ogłoszenie na jednym z portali ogłoszeniowych? Aby zainteresowało się nim naprawdę wiele osób, musisz popracować nad jego treścią. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pozwolą ci przygotować naprawdę dobre ogłoszenie.


Szablon? Wykaż się kreatywnością!

W sieci znajdziesz wiele przykładów ogłoszeń o pracę. Jak napisać takie, które naprawdę zainteresuje osoby poszukujące zatrudnienia? Zamiast korzystać z szablonów, wykaż się kreatywnością i profesjonalizmem. Pamiętaj, że ci, którzy poszukują pracy, nie chcą odpowiadać na lakoniczne ogłoszenia. Właśnie dlatego musisz dokładnie opisać m.in. stanowisko pracy, na które zamierzasz zatrudnić wybraną osobę.

Jakie informacje musi zawierać dobre ogłoszenie o pracę? Ważne, aby uwzględniało dane z następujących obszarów:

  • obowiązki pracownika – powinny być szczegółowo wypunktowane,
     
  • wymagania wobec kandydata – sprecyzuj swoje wymagania, wskaż kogo poszukujesz, jakim wykształceniem czy umiejętnościami musi wykazać się kandydat,
     
  • korzyści dla osoby, która zostanie przyjęta do pracy – w tej sekcji powinieneś umieścić informacje na temat tego, co konkretnie proponujesz pracownikowi. Poza wynagrodzeniem (jego wysokości nie musisz podawać) wskaż pozapłacowe benefity, jeżeli przyznanie takich przewidujesz.


Istotną kwestią jest również podanie danych firmy. Aby wzbudzić zaufanie, unikaj podawania adresu mailowego założonego na popularnych serwisach. W ostatnim czasie coraz więcej specjalistów wskazuje, że uczciwe firmy muszą liczyć się z podawaniem prawdziwych danych, bo w innym przypadku nie mogą liczyć na otrzymanie dokumentów aplikacyjnych najlepszych osób w branży.


Unikaj ogólnych sformułowań

Gdy piszesz, kogo poszukujesz, unikaj ogólnych sformułowań – w ten sposób spowodujesz, że na ogłoszenie odpowie wiele osób, które faktycznie nie będą nadawać się do tej pracy. Załóżmy, że szukasz handlowca. Zamiast pisać o komunikatywności, napisz, że poszukujesz osoby, która na osobistym spotkaniu przekona cię do zakupu tradycyjnej szczoteczki do zębów. W ten sposób wyeliminujesz sytuację, gdy Twoja poczta zostanie zasypana dokumentami aplikacyjnymi zainteresowanych, którzy jednak nie potrafią sprzedawać.

Poza unikaniem ogólnych sformułowań, powinieneś również pamiętać, aby podawać jak najwięcej szczegółów. Poszukujesz księgowej z wykształceniem wyższym i doświadczeniem? Zaznacz zatem, że interesuje cię zatrudnienie księgowej po studiach wyższych na kierunku np. ekonomia i posiadającej co najmniej np. 5 lat wykształcenia.


Oszczędź trudu sobie, oszczędź trudu szukającym

Im bardziej szczegółowe ogłoszenie zamieścisz w sieci, tym lepiej. Dzięki temu zaoszczędzisz sobie przeglądania aplikacji, które nie będą spełniać Twoich oczekiwań. Również odbiorcy, czyli osoby poszukujące pracy, dobrze zastanowią się przed wysłaniem zgłoszenia. W efekcie masz szansę szybko znaleźć najlepszego kandydata na wolne stanowisko.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-piekary.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017